הגודל לא תמיד קובע: מיקרו-משפיענים הם הדבר החם הבא

ידעתם שדווקא המשפיענים הקטנים יותר יכולים להיות אפקטיביים מאוד ולא פעם אפילו יותר מעמיתיהם המפורסמים? הכירו את המיקרו משפיענים

  1. לאור הצמיחה המטאורית של שיווק משפיענים בשנים האחרונות, כדאי לשים לב לסוג אחד של משפיענים שמשאירים אבק לכל הסוגים האחרים: המיקרו-משפיענים. שיווק משפיענים הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להגדלת מכירות, אבל הקאץ׳ הוא שהמשפיעניות והמשפיענים הגדולים, כמו נועה קירל, נטע אלחמיסטר, בר רפאלי ואחרים, מתאימים בעיקר לעסקים שיש להם תקציבי שיווק גדולים לא פחות. החדשות הטובות הן שדווקא המשפיענים הקטנים יותר יכולים להיות אפקטיביים מאוד ולא פעם אפילו יותר מעמיתיהם המפורסמים. 
  2. הכירו את המיקרו-משפיענים

    במספרים, למיקרו-משפיענים יש בדרך כלל בין 1,000 ל-30,000 עוקבים, אבל למעשה אין לכך הגדרה מבוססת וברורה.  

    כן אפשר להגיד שמיקרו-משפיענים הם אנשים עם יותר עוקבים מהאדם הממוצע אבל פחות עוקבים מסלבס. אנשים שיש להם מספר עוקבים סביר באיזושהי רשת חברתית ובנו לעצמם מוניטין ומומחיות בנישה או בנושא ספציפיים, ומשם בדיוק נובעת האפקטיביות שלהם.

  3. מה הופך את המיקרו-משפיענים לכל כך אפקטיביים?

    1. 1. קטן יותר, אישי יותר, אותנטי יותר. מחקרים הוכיחו שיותר מ-80% מהצרכנים נוטים לאמץ המלצות של מיקרו-משפיענים. למה? כי המיקרו-משפיענים פיתחו קשר שמבוסס על אמון, חברות וכנות עם העוקבים שלהם. 

    למיקרו-משפיענים יש זמן לתקשר באופן ישיר עם העוקבים שלהם לעיתים תכופות יותר מאשר למקרו-משפיענים, כך שהם מסוגלים לפתח שיח מתמשך על העסק או המוצר שהם מקדמים ולעשות את זה תוך שהם מבינים לעומק את הרגשות והמניעים של העוקבים שלהם. 

    מאותה סיבה, האופן שבו המשפיענים הקטנים יותר מתקשרים את התוכן הממומן שהם מקדמים לא מרגיש זר או לא אותנטי, אלא יותר כמו שיחה אמיתית עם חברה או חבר.

    1. 2. השורה התחתונה: אחוזי המרה גבוהים יותר. כהמשך ישיר לסעיף הקודם, האותנטיות של המיקרו-משפיענים מרכזת סביבם קהל מאוד נאמן וגורמת לכך שיש להם השפעה חסרת תקדים על החלטות הקנייה של העוקבים שלהם, כך שלכל המלצה או חוות דעת יכול להיות ערך ממשי והשפעה על המכירות. 
  4. וזה מוכח: לפי Ad Week, המיקרו-משפיענים מניבים אנגיג׳מנט גבוה יותר ב-60% לעומת המקרו-משפיענים ולפי נתונים אחרים, הם ממירים פי 22 יותר מאשר המקרו-משפיענים. ויש עוד. לפי מחקר משותף של פלטפורמת השיווק בסושיאל Later וחברת שיווק המשפיענים Fohr, למיקרו-משפיענים, ובייחוד אלה שיש להם פחות מ-25,000 עוקבים, יש את אחוזי האנגיג׳מנט הגבוהים ביותר, שנעים סביב ה-7%. ולאור הירידה ההדרגתית באחוזי האנגיג׳מנט באינסטגרם, זה לא דבר של מה בכך.
  5. 3. ידידותיים לתקציב. כמו שציינו קודם, קנה המידה הקטן יותר של המיקרו-משפיענים משמעו שותפויות יותר ברות השגה עם בתי עסק. לזה אפשר להוסיף את העובדה שלא מדובר בסלבס, אלא באנשים מן השורה שיש להם הרבה ידע או ניסיון בתחום מסוים, כך שיש סיכוי טוב יותר להסכים איתם על מחיר יחסית נוח.
    1. 4. אין יותר נישתי מזה. המומחיות של המיקרו-משפיענים בתחום הספציפי שלהם משמעה שיש פוטנציאל גבוה להגיע לקהלים שמעוניינים באותה הנישה, למשל רהיטי וינטג׳, גננות או אפייה ובישול. עסקים יכולים לקבל גישה נדירה לקהילות הנישתיות הללו וזאת רמה של טירגוט שהיא לא אפשרית כשנעזרים במקרו-משפיענים. 

    למיקרו משפיענים גם יש יתרון היפר-לוקאלי כי לא פעם, העוקבים שלהם מרוכזים באזור גיאוגרפי מסוים – בין אם בעיר כלשהי, מחוז מסוים או אפילו אוניברסיטה או מוסד מסוג אחר.

    1. 5. כר פורה להתנסויות והפקת מסקנות. מאחר שלא נדרשים תקציבי עתק, משווקים יכולים לנסות כמה סוגים של תכנים ואפילו כמה סוגים של מיקרו-משפיענים, ולהבין מה עובד יותר ומה פחות. ברגע שנבחר האדם המתאים ביותר, הוא יכול להפוך לשותף לטווח הארוך והזיקה הטבעית שלו למוצר או לשירות תהיה יותר ויותר אותנטית ככל שיחלוף הזמן.

    מאת אפרת סלע איתמר, בעליה של  חברת הדיגיטל y2z ומותג המשפיענים The Leaders 

הוספת תגובה

אולי יעניין אותך גם

הרשמה למשפיענים חץ

    גם אני רוצה קמפיין משפיענים!

    סיבת הפניה:

      צרו קשר כדי להתאים משפיענים למותג שלכם

        [recaptcha]

        תהיו בקשר

        משרד: 072-2210001

        נייד: 058-7971347

        יגאל אלון 127 תל אביב

        סגור

        למידע נוסף והצעות מחיר:

        מנהלת לקוחות, שרון מייזלס
        טל':050-7711869
        דוא"ל: Sharonm@y2z.co.il

        משפיענים: 
        צרו קשר: 072-2210001 / 058-7971347
        יגאל אלון 127 תל אביב

        Silence is Golden